Wat hebben we gisteren gegeten.

 
In mijn diepvries had ik nog 9 eiwitten liggen. Over van recepten waar ik alleen de ei-gelen voor nodig had. Ik houd er niet van om eten weg te gooien, vandaar dat ik het ingevroren had, maar wat doe je nu met 9 eiwitten.
 
Ik dacht gelijk aan kaiserschmarrn. De Oostenrijkse pannenkoek. Dit maak je met opgeklopte eiwitten. 
Er deed zich wel een probleem voor aangezien ik voor kaiserschmarrn ook de ei-gelen nodig heb, en helaas heb ik geen eieren in huis. Dat vroeg om een creatieve oplossing. Ik heb het recept nog eens goed bekeken ( http://carolinebrouwer.blogspot.nl/search?q=kaiserschmarrn )  en besloot de eigelen en de vanillesuiker te vervangen door custardpoeder.
 
 Ik heb de custard samen met rietsuiker en een beetje melk gemengd, en daarna samen met de rest van de melk en bloem (ik had niet genoeg witte bloem, dus de helft werd volkoren bloem, nog gezonder ook...) gemengd tot een beslag en de geklopte eiwitten er voorzichtig doorheen gespateld. Daarna ben ik aan het bakken gegaan. Als extra ingrediënt heb ik er tijdens het bakken nog rozijntjes over gestrooid.
 
Kaiserschmarnn eet je traditioneel met vruchtencompote of appelmoes. Ik had nog een aantal appels liggen die ook nodig op moesten, dus daar heb ik heerlijke appelmoes van gekookt. Alleen een beetje kaneel toegevoegd, heerlijk fris en zonder suiker.
 
 
En zo hebben wij die avond heerlijk gesmuld van een bord smakelijke kaiserschmarrn met appelmoes. Een aanrader!
 

 
En ja... je ziet het goed. Er ligt een heerlijk laagje geraffineerde poedersuiker overheen. Dat hoort er gewoon bij, en af en toe moet je ook genieten he!
 
 
Ben gisteren nog wel even naar de supermarkt geweest. Had melk en brood nodig. En 's avonds kwam er iemand van het diabetesfonds langs, en nee... ik kan geen nee zeggen, dus ook daar ging nog wat heen in de collectebus.
Totaal 4,67 waarmee de teller komt op:
 
27,61
 
 


Reacties