KitKat-M&M taart

De twee weken voor de meivakantie had onze oudste zoon zijn entreetoets. Twee weken lang elke dag toetsen maken. Om het iets minder zwaar te maken, hoefde er deze week geen huiswerk gemaakt worden en mochten ze iets meer buitenspelen. En om het goed af te sluiten, werden deze twee weken afgesloten met een heerlijk Amerikaans buffet. Iedereen mocht iets lekkers meenemen.

Al een aantal weken voordat de toets begon, kwam zoonlief thuis met de opmerking dat ik maar een taart moest bakken. Dan konden al zijn klasgenoten ook even proeven hoe lekker mijn baksels zijn. Stiekem was ik natuurlijk best een beetje trots op het enthousiasme van zoonlief. En wat past er dan beter bij een Amerikaans feestje dan deze KitKat-M&Mtaart. Helaas niet e-vrij en suikervrij, maar wel heel lekker. ;-)


Wat heb je nodig:
(voor 1 taart van 20 cm)
  • 4 eieren
  • 100 gram oerzoet
  • 80 gram tarwebloem
  • 20 gram maïzena
  • 250 ml slagroom
  • 100 gram mascarpone
  • Honing naar smaak
  • 1 grote zak M&M's
  • 2 zakken KitKat

Hoe doe je het:
  1. Mix de eieren met de suiker in 20 minuten luchtig en stevig.
  2. Spatel heel voorzichtig de gezeefde bloem en maïzena toe.
  3. Schenk ik een springvorm van 20 cm en bak 30 minuten in de oven op 160 graden (hetelucht)
  4. Laat de taart goed afkoelen.
  5. Klop de slagroom. Zorg dat het nog niet helemaal stijfgeslagen is.
  6. Mix de mascarpone met de honing los. Ik deed ongeveer 2 eetlepels honing.
  7. Klop de slagroom erdoorheen, zodat het een stevige massa is.
  8. Snijdt de taart in 3 lagen, en vul met het slagroom mascarpone mengsel.
  9. Smeer de taart ook rondom in met het mascarpone mengsel, en zet de KitKats erom heen.
  10. Knoop er een lintje omheen en vul de bovenkant met de M&M's.
Eet smakelijk!

Veel liefs,
Willeke

(volg mij ook op www.facebook.nl/mammatjevanalles)

Reacties

Joyce Durnez zei…
Hihi, ziet er lekker uit! Ik heb hier toevallig een minion variant van gemaakt :-P
Leuk! Ben eigenlijk wel benieuwd hoe die eruit ziet.