Rocky Road Fudge. (suikervrij, glutenvrij en lactosevrij en Enummervrij)

Ik zit al een poosje in de facebookgroep van Williene en een poosje terug ontstond daar het idee voor een Meet and Eat. De bedoeling was om met ongeveer 10 personen bij elkaar te komen, elkaar te ontmoeten, onder het genot van lekker eten, wat iedereen vooraf thuis had klaar gemaakt.

Ik wilde eigenlijk arretjescake gaan maken, maar omdat er iemand bij was met een glutenintolerantie ging dat hem niet worden. Ik was wat aan het googlen en kwam tot de ontdekking dat Rocky Road Fudge en Arretjescake eigenlijk helemaal niet zoveel van elkaar verschillen, en zo ontstond het idee voor deze Rocky Road Fudge.

Het is heel simpel om te maken, je hebt er geen oven voor nodig, en het is ook nog eens super lekker. En je kunt er alles door mengen wat je lekker vind.


 
 Wat heb je nodig:
  • 200 gram kokos santen. (Te koop in de supermarkt bij de oosterse produkten.)
  • 40 gram pure suikervrije chocolade
  • 40 gram cacao
  • 2 eetlepels pindakaas.
  • Honing naar smaak
  • Cranberry's
  • Pistachenootjes
  • Gedroogde mango
  • Kokosrasp

Hoe maak je het:
  1. Smelt de kokos santen in een pannetje op heel laag vuur.
  2. Voeg de chocolade toe en smelt er doorheen.
  3. Roer de pindakaas erdoor
  4. Meng de cacao erdoor.
  5. Roer de vulling erdoor. Ik gebruikte cranberry's, pistachenootjes en gedroogde mango. Totaal had ik ongeveer 100 gram vulling, maar de volgende keer kan er nog best wat extra nootjes doorheen. Dat geeft zo'n lekkere crunch.
  6. Roer de honing naar smaak toe. Gewoon even proeven of je het zoet genoeg vind.
  7. Doe het mengsel in een vorm. bv. ijsblokjesvorm of minimuffinvorm.
  8. Strooi de kokosrasp eroverheen.
  9. En even uit laten harden in de koelkast.

Eet smakelijk!

Veel liefs,
Willeke

(volg mij ook op www.facebook.nl/mammatjevanalles)

Reacties

Unknown zei…
Heerlijk! Ga ik ook eens maken!
Mmmm ziet er heerlijk uit!
Was vast erg gezellig en lekker
zo te zien aan de foto's op facebook :-).

Ja, was heel gezellig! Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.