Chocolade-mint truffels

Het is weer tijd voor de foodblogswap van september. Helaas was mijn computer kapot, dus daardoor iets later. Ik mocht wat maken van de blog van Barbara, van www.gewoonlekkerkoken.blogspot.nl
En die keus was nog niet zo gemakkelijk, want er stonden echt heerlijke dingen op haar blog. De spinaziecake leek me erg lekker, maar zag ook veel chocoladerecepten, en dan vooral ook chocolade recepten met mint. En laat ik nu juist helemaal weg zijn van die combi. Die lekkere after-eight chocolaatjes, die mis ik echt sinds ik suikervrij en e-vrij eet. Dus ik besloot deze chocoladetruffels te gaan maken. Het idee achter de foodblogswap is dat je het recept een klein beetje verandert, naar eigen smaak. Zo heb ik de zonnebloemolie vervangen voor roomboter. Hierdoor worden de chocoladetruffels iets steviger als je ze bewaart in de koelkast. Ook heb ik iets meer blaadjes munt toegevoegd, zodat je een nog sterkere mint smaak krijgt. Ik vond ze heerlijk!


Wat heb je ervoor nodig:
(voor ongeveer 10 tot 12 truffels)
  • 100 gram gedroogde dadels
  • 50 gram pure chocolade (Ik gebruikte vivani 50%)
  • 15 gram roomboter
  • 20 muntblaadjes
  • cacaopoeder
Hoe maak je het:
  1. Week de dadels ongeveer 10 minuten in heet water in een maatkan
  2. Giet het water af, en voeg de roomboter, de chocolade in kleine stukjes gebroken en de muntblaadjes toe.
  3. Pureer alles met de staafmixer, tot een gladde massa.
  4. Laat dit een kwartiertje in de koelkast opstijven.
  5. Vorm ongeveer 10 tot 12 balletjes en rol ze daarna gelijk door de cacaopoeder.
  6. Bewaar de truffels in de koelkast dan blijven ze goed stevig.

Eet smakelijk!

Liefs,
Willeke
(volg mij ook op www.facebook.nl/mammatjevanalles)

Reacties

Goed idee om roomboter te gebruiken, ga ik ook eens een keer proberen :)
Ja, het was heerlijk! Bedankt voor je recept.