bloemkoolschotel met tomaat, mozzarella en oude kaas

1 dag te laat voor deze foodblogswap van juli. Deze maand mocht ik iets maken van de Anja's Foodblog. Omdat ik pas afgelopen zaterdag van vakantie terug gekomen ben, en ik er voor die tijd helemaal niet aan toegekomen was om iets te maken, werd dat dus op de valreep iets uitkiezen.
Bakken had ik geen tijd en zin in, met zoveel vakantierommel nog in huis, dus dat werd dit keer een gezonde maaltijd. Al snel kwam ik dit recept tegen, en dat leek me nou echt heerlijk om uit te proberen.

Zoals gewoonlijk bij een foodblogswap verander je wat aan het recept om er je eigen draai aan te geven. In dit geval heb ik de oregano of marjolein vervangen voor italiaanse kruiden en de parmezaanse kaas heb ik vervangen voor oude kaas.

We hebben met z'n allen gesmuld van deze maaltijd! Dit is zeker een blijvertje.


Wat heb je nodig:
  • 1 grote bloemkool
  • 1 blik tomatenblokjes
  • 1 ui
  • 1 klontje boter
  •  1 eetlepel italiaanse kruiden
  • 1 bouillonblokje van zonnatura
  • 2 bollen mozzarella
  • geraspte oude kaas
Hoe maak je het:

Snijd de bloemkool in kleine roosjes en kook de bloemkool gaar.

Smelt het klontje boter in een braadpan en fruit hierin de ui samen met het bouillonblokje glazig. Doe hier de tomatenblokjes en de italiaanse kruiden bij en laat het even lekker doorwarmen, zodat de saus wat indikt.

Doe de bloemkool in een ovenschaal, verdeel hierover de tomatensaus. Snijd de mozarella in plakken en leg die erover heen. Bestrooi als laatste met de oude kaas en zet voor een kwartier in de oven op 200 graden heteluchtstand.

Wij aten het samen met aardappelpuree en een lekker stukje vlees.

Geniet!

Liefs,
Willeke





Reacties