Buy nothing new

Soms komen dingen zomaar in me op! Zoals nu ook. Vanmorgen bedacht ik me opeens dat ik weer toe ben aan een uitdaging.  En bedacht ik, ik koop voorlopig niets nieuws. In oktober was ieder jaar de BuyNothingNewMaand en die was zomaar ongemerkt al halverwege. Na even terugzoeken bleek dat hij dit jaar ook niet georganiseerd is. Dan gaan we het gewoon zelf doen. We beginnen niet in november,  want dan heb ik nog een halve maand om alvast van alles nog te kopen,  dus nee... we beginnen vandaag en gaan door tot eind november. Dan heb ik nog net genoeg tijd om de sinterklaascadeautjes in te kopen voor 5 december ;-)
 
Wat houd het in? Dit is de omschrijving die op hun website staat:

"Eén maand lang ontdekken wat je hebt, en hoeveel moois en leuks er al is. Ruilen, delen, geven, (ver)huren, opleuken, lenen, repareren, zelf maken & tweedehands kopen. Doe ook mee! :)"
 
Dat wordt voor mij dus anderhalve maand nadenken over wat ik koop. Nadenken of ik het echt nodig heb, en nadenken of het perse nodig is dat ik dat nieuw koop. Er zijn genoeg kringloopwinkels of marktplaats waar het evt. tweedehands te krijgen is. Ik hoop zo nog bewuster te worden van wat ik nodig heb, maar ook weer minder afval te creeren, door minder te kopen.

Natuurlijk koop ik wel alles wat we nodig hebben om te eten ;-)

Doen jullie ook mee?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, en zal jullie de komende tijd op de hoogte houden hoe het mij hier vergaat.

Liefs,
Willeke

Reacties