Raw Dadel Brownie

Deze no-bake brownie is echt akelig lekker. Zo lekker, dat ik in 2 dagen tijd 6 stukjes (lees 2/3 deel) in mijn eentje heb weggewerkt. (oke, niet helemaal waar, ik heb een heel klein stukje aan een collega gegeven om te proeven ;-) )

Hij is wel erg plakkerig. Ik had hem op een bakpapiertje in een bakvorm gemaakt, en daarna, met bakpapier en al in stukjes geknipt, en dan per stukje het bakpapiertje er onder vandaan gepeuterd. Dat gaat op zich goed, maar ik denk dat ik er de volgende keer eetbaar papier onder zou doen. Geen idee of dat smaakt, maar lijkt me wel handig dat ik het er dan niet onder vandaan hoef te peuteren.


Wat heb je nodig:
(voor een bakvorm van 15 x 15 cm)

250 gram dadels
70 gram amandelen
50 gram walnoten
20 gram cacao
eetpapier (eventueel)

garnering:
cranberries
walnoten
gekonfijte sinaasappelschil


Hoe maak je het:

Laat de dadels even weken in gekookt water of gebruik zachte dadels.
Maal de amandelen en de walnoten fijn. (je kunt ook 120 gram amandelmeel gebruiken) Ik deed  het op deze manier, omdat ik deze noten in huis had. Doe hier de cacao en de uitgelekte dadels bij en maal nogmaals goed door elkaar. Het moet een grote kleverige bal worden.
Leg een velletje bakpapier in de bakvorm (of gebruik eetpapier) en druk daar het dadelgoedje op. Het is erg plakkerig, het helpt als je dit aandrukt met een natte eetlepel.
Decoreer met de cranberries, walnoten en gekonfijte sinaasappelschil.

Enjoy!

Liefs,
Willeke



Reacties