Kleverige dadelkoekreepjes

Deze dadelkoekreepjes maakte ik gisteren in minder dan een kwartier. En de reactie van de kinderen was, dat ik dit vaker mag bakken. Dat gaat vast gebeuren als het zo makkelijk te maken is. En het mooie is dat ik de ingrediënten eigenlijk standaard in huis heb. Makkelijker dan dit gaat het niet snel worden.


Wat heb je nodig:
150 gram gedroogde dadels
1 sinaasappel
250 gram speltbloem
4 gram baksoda
175 gram roomboter
50 gram kokosbloesemsuiker

Hoe maak je het:
Verwarm de oven voor op 175 graden hetelucht.
Rasp de schil van de sinaasappel, pers de sinaasappel uit en meet hoeveel sap je hebt. Vul aan met water tot 175 ml.
Kook de dadels samen met het vocht en de geraspte sinaasappelschil zacht in ongeveer 3 tot 4 minuten.
Laat even afkoelen.
Meng ondertussen de speltbloem met de baksoda en suiker door elkaar, snijd te boter er in blokjes bij en kneed net zolang tot er een mooie deegbal ontstaat.
Neem tweederde van de deegbal en bekleed hier een bakblik van ongeveer 20x20 cm mee. (eerst invetten of even de bodem bekleden met een bakpapiertje)
Pureer de dadels en bedek hiermee de deegbodem.
Verkruimel de rest van het deeg over de dadelpuree en bak in de oven in 30 tot 35 minuten gaar.
Laat goed afkoelen en geniet!

Liefs,
Willeke


Reacties

trudy zei…
zou speltmeel ook kunnen?
Anita Willems zei…
Ziet er erg lekker uit! Kan ook heel goed mee in de schooltrommel denk ik. Gaat op mijn lijstje.
Ja hoor, dat zal ook best goed gaan. Misschien net iets meer vocht toevoegen aan het meel.
Dat zal zeker wel kunnen. Zullen de kinderen wel lekker vinden denk ik.