Solero ijsjes

Echt, vroeger at ik zo vaak die heerlijke fruitige solero ijsjes. Ik moest er spontaan aan denken toen ik de ijsjes van anniepannie zag. Voor de blogswap van juni was het dus niet zo moeilijk om wat te kiezen, ik ging voor de ijsjes.

In plaats van kokosmelk ben ik voor slagroom  en volle melk gegaan en in plaats van mango pakte ik diksap tropical. En voor de swirl in het ijsje als extra nog echte passievrucht. Het resultaat is een heerlijk fris ijsje. 

Ik gebruikte trouwens de mini magnumvormpjes van Silikomart. Heb je die niet dan kun je natuurlijk ook voor gewone vormpjes gaan. Dan kun je het op dezelfde manier doen als Andrea.


Wat heb je nodig:

250 ml slagroom
250 ml volle melk (van de boer)
beetje honing naar smaak
beetje vanillepoeder

3 passievruchten
beetje honing naar smaak

diksap tropical

Hoe maak je het:

Doe de ijsstokjes in de vormpjes en giet onderaan een klein laagje diksap. Laat bevriezen in de diepvries.
Meng de slagroom met de volle melk, honing en vanillepoeder en meng goed door elkaar. Schenk op het bevroren diksaplaagje, en laat een klein randje over, dus niet helemaal vol. Laat alvast wat bevriezen in de diepvries tot het al net wat dikker wordt.
Snijd de passievruchten doormidden en haal het vruchtvlees eruit. Zeef de pitjes eruit en meng het passievruchtensap met een beetje honing naar smaak. Doe het mengsel in een schenkkannetje en swirl het een beetje over het ijs. Meng het er met een sateprikker nog een beetje doorheen. Laat verder opstijven in de diepvries.
Je sluit af met nog een laagje diksap, wat je weer laat bevriezen.

En nu lekker genieten van deze gezondere solero ijsjes.

Liefs,
Willeke




Reacties