macarons als cadeautje

Wellicht hebben jullie meegekregen dat ik gisteren druk was met het bakken van macarons. Dit keer deed ik dat niet voor mijzelf, maar voor mijn buurvrouw. En het wordt tijd om haar eens flink in het zonnetje te zetten. 

Jullie kennen vast het spreekwoord, een goede buur is beter dan een verre vriend. In dit geval klopt dat zeer zeker! Want we kunnen altijd bij haar aankloppen. Heb ik eens een kopje melk nodig, of een aardappel of een ei, de buuf heeft het. Gelukkig gebeurd het in omgekeerde richting ook regelmatig.


Maar de reden waarom ze nu in het zonnetje wordt gezet is, omdat ze altijd de cavia's wil verzorgen als wij op vakantie zijn. Tijdens de wintersport, nu weer tijdens onze vakantie in Frankrijk als we een keer een weekend weg zijn. En dat doet ze met veel liefde voor de cavia's. Was het van de winter veel te koud, dan zorgde ze met extra groente, en veel stro dat de cavia's het overleefden, en was het nu in de zomer veel te heet, ze zorgde voor schaduw en flessen koud water.


Vandaar dat ik dit keer niet zomaar iets wilde halen in Frankrijk. Ik wilde de tijd en liefde erin stoppen, die zij de cavia's geeft. Dus ik vouwde zelf een macarondoosje, ik bakte mijn eigen macarons en maakte de vulling, en maakte het compleet met een lief roosje.

Mochten jullie zelf ook eens zo'n doosje willen vouwen, het is heel makkelijk en wordt in deze video uitgelegd hoe je het doet.

Het recept voor macarons deel ik nog een keer in een ander blog.

Lieve buuf, nogmaals... ik ben dankbaar dat je mijn buurvrouw bent en hoop dat we nog heel veel jaren buufjes blijven.
Liefs,
Willeke







Reacties