pizza rolls

Deze pizzabroodjes heb ik al een aantal keer gemaakt, maar nog niet eerder de tijd genomen om het recept te delen. Het is echt heel makkelijk om te maken en het resultaat is heerlijk. Ook ideaal om restjes uit je koelkast op te maken, een paprika, wat feta, wat tonijn of salami, alles wat je lekker vind kun je erin rollen. Inspiratie vond ik alweer op de site van mijnmixedkitchen. Ik kom vaak op haar blog terecht.


Wat heb je nodig: 
(voor ongeveer 16 broodjes)

320 gram speltbloem
80 gram water
80 gram (volle) melk
70 gram roomboter
5 gram gist
5 gram (kruiden)zout
3 theelepels italiaanse kruiden  

Vulling:
kaas
feta
tomatensaus
salami of tonijn
paprika
ui
enz...  

Hoe maak je het:

Meng de ingredienten en kneed met de keukenmachine (of met de hand) in 10 minuten tot een mooi soepel deeg. Laat het deeg afgedekt ongeveer een half uur rusten. Snijd ondertussen de vulling in mooie kleine stukjes en rasp de kaas of gebruik geraspte kaas. Rol het deeg uit tot een lap van ongeveer 30x20 cm. Besmeer dit met de tomatensaus en verdeel de vulling eroverheen. Rol vanaf de brede kant zo strak mogelijk op en snijd in ongeveer 16 broodjes. (ongeveer 1,5 a 2 cm per broodje) Leg de pizza rolls op een met bakpapier beklede bakplaat en laat nog een half uur rijzen. Ik laat het rijzen in de oven. Na een half uur zet ik de oven op 170 graden hetelucht en bak ik de broodjes in ongeveer 25 a 30 minuten gaar.

Geniet ervan!
Liefs,
Willeke

bron:
http://mijnmixedkitchen.blogspot.com/2014/06/pizzarolls-opgerolde-pizzabroodjes.html

Reacties