Zoete aardappel hotdog

Ik heb dat best vaak, ik bedenk iets, ga ik er vervolgens op googlen en dan blijkt dat er eigenlijk al altijd veel meer mensen zijn die dat bedacht hebben. Zoals ook met deze zoete aardappel hotdog.
Niettemin heb ik me niet aan een recept gehouden, maar gewoon maar wat gedaan, met ingrediënten die mij lekker leken.

Ik ging de boodschappen halen en wist al dat de rode ui voor mij een persoonlijke bonusaanbieding was, dus die nam ik mee. Verder nog zoete puntpaprika, omdat die een 35% korting sticker had en verder nog buitenbeentjes komkommers. Rucola had ik nog in de koelkast liggen dus dat werd er ook bij gecombineerd.

Zo zie je maar dat je je eigenlijk niet echt aan dit recept hoeft te houden. Pof gewoon een zoete aardappel, koop worstjes, net welke jij lekker vind en vul met wat jij lekker vind.


Wat heb je nodig:
1 zoete aardappel
1 worstje
rucola
paprika
rode ui
evt. een sausje

Hoe maak je het:
Was de zoete aardappel, prik er her en der gaatjes met een vork, leg in een ovenschaal en bak ongeveer 40 minuten in het midden van de oven (180 graden hetelucht.)
Snij de zoete aardappel open, besmeer de binnenkant evt met een sausje en verdeel het worstje en de rest van de ingrediënten er over.
Zo makkelijk is het. Enjoy!

Liefs,
Willeke

Reacties