Bitterkoekjes

Bitterkoekjes vind ik echt zo lekker. Hoewel ik ze al heel lang niet meer gegeten heb. Maar dat zal nu wel veranderen met zo'n makkelijk recept. Binnen een paar minuten staan ze in de oven. Ik maakte deze bitterkoekjes voor de foodblogswap van oktober. Deze maand werd ik ingedeeld op de blog van Anne-Marie van Myhappykitchen. Ik heb al eens eerder van haar blog wat mogen maken, hoewel dat wel al een hele tijd geleden was. Toen maakte ik deze heerlijke salame di cioccolato. Het was leuk om weer wat van haar blog te mogen maken. Ook Anne-Marie maakt al haar eten zonder pakjes en zakjes, maar wel lekker met room, boter en kaas en zo hebben we aardig wat overeenkomsten.

Terug naar de bitterkoekjes. Zoals gewoonlijk bij de foodblogswap geef je je eigen draai aan het recept. Ik koos dus voor de bitterkoekjes, maar had geen eieren in huis. Toch wilde ik de bitterkoekjes maken. Poedersuiker wilde ik niet gebruiken en dus bedacht ik dat ik ahornsiroop zou gebruiken in plaats van de poedersuiker en dat het, doordat het een vloeibare suiker is, gelijk de eieren zou vervangen. Om er nog een leuke twist aan te geven heb ik er ook nog een 1/2 theelepel rozenwater aan toegevoegd, maar dit is niet nodig voor lekkere bitterkoekjes. Ook zonder zullen ze heerlijk zijn.


Wat heb je nodig:
(voor ongeveer 9 bitterkoekjes)

150 gram amandelmeel
60 gram ahornsiroop
1/2 theelepel rozenwater (optioneel)
een paar druppels bitter amandelaroma

Hoe maak je het
Verwarm de oven voor op 170 graden hetelucht. Meng de amandelmeel met de ahornsiroop, rozenwater en amandelaroma. Maak balletjes van ongeveer 18 gram en druk plat. Bak op een ingevette bakplaat in 15 minuten tot ze een mooie lichtbruine kleur hebben. Even laten afkoelen en het genieten kan beginnen.

Liefs,
Willeke

Bron:
https://www.myhappykitchen.nl/bakken/zelf-bitterkoekjes-maken/


Reacties

Je brengt me op een idee zeg. Ik heb al heel lang geen bitterkoekjes meer gegeten.

nicole@huisvlijt
Geerke zei…
Goedeavond,

Ik heb een vraag kan ik het rozenwater weglaten?
En waar kan ik amandelaroma kopen?

Alvast bedankt voor uw antwoord!

Met vriendelijke groet,

Geerke