Honeycomb (foodblogswap juli)

Het lijkt wel of ik er een sport van maak om de foodblogswap te laat te doen. Toen ik dit recept maakte zat ik op de camping en daar was het Internet niet snel genoeg om de blog op tijd te kunnen plaatsen.

Sowieso was het campingleven er oorzaak van dat het lastiger was om een geschikt recept te vinden. Er stonden wel lekkere pasta recepten op de blog van flyingfoodie, maar met al die hongerige jongens van mij is het dan echt niet mogelijk om er een foto van te maken.

En dan die heerlijke rosé spritzer,  ook gemaakt, maar helaas geen geschikte foto van, want ja, voordat je 's avonds eindelijk zit met een heerlijke rosé is het te donker om er nog een goede foto van te maken.

Dus uiteindelijk gekozen voor deze heerlijke honeycomb

Het is echt een super makkelijk recept en erg leuk om te doen. Op het moment dat je de baksoda door de karamel roert, begint het heel erg te bruisen. Ik denk dat ik het wel  volgende keer samen met de jongens maak,  die zullen dat wel erg leuk vinden.

Het resultaat is een harde knapperige zoetigheid.  Ik breek er kleine stukjes vanaf en laat het smelten in mn mond. Niet op kauwen, want dat zou je een kies kunnen kosten.

Wat heb je nodig:
100 g ongeraffineerde suiker
55 gram honing
15 ml water
4 g baksoda

Hoe maak je het:
Doe de honing, suiker en het water in een goede ruime pan. Als je een te kleine pan neemt,  loop je het risico dat het over de rand bruist.

Roer het even goed door elkaar en zet het op laag vuur, totdat alle suiker opgelost is.

Nu mag het vuur wel iets hoger, maar let op, niet te hoog, want dan loop je het risico dat alles aanbrand. Verwarm het mengsel tot 160 graden.

Zodra je de temperatuur bereikt heb, haal je de pan van het vuur en roer je de baksoda er doorheen.

Giet het mengsel op een met bakpapier beklede bakplaat en laat volledig afkoelen.

Let op, neem niet het risico voorzichtig iets te proeven, het is echt heel heet!!!

Geniet van deze zoete lekkernij.

Liefs,
Willeke

Reacties