Spijkerbroeken met gaten...

Ik heb een probleem...  Ik heb 3 jongens die regelmatig met een gat in hun broek thuis komen. Weggooien vind ik zonde, zeker als de broek nog maar een paar weken oud is en met naald en draad kan ik echt niet overweg. En het is niet alleen dat ik het niet kan, ik heb er ook nog eens een grondige hekel aan.
 
 
Foei... laat mijn oma het niet horen, die heeft mij namelijk als kind nog eens geprobeerd om naailes te geven. Ik heb toen een washandje gemaakt en met een lintje de letter W erop genaaid. Supertrots was ik, en het washandje ligt hier nog steeds, blijkbaar nog kwaliteit ook ;-) maar toch bleef het hierbij, tot groot verdriet van mijn oma.
 
Maar goed, terug naar het probleem. Tot voor kort knipte ik de broeken af en dan werden ze gedragen als korte broek op de camping om daarna in de prullenbak te verdwijnen, maar ik wilde nu toch een duurzamer oplossing . En die heb ik gevonden. Namelijk Bison textiellijm!

 
Het grote voordeel van deze lijm is, dat het allemaal zo gebeurd is. Het is 100% wasmachine bestendig, en de stof blijft zacht en soepel ook na het wassen. Zo heb ik dus in een keer 5 broeken liggen die weer gedragen kunnen worden.
 
Hoe je het doet? Heel eenvoudig en snel, daar kan geen naaimachine tegenop. ;-) Voor de lapjes stof heb ik een oud rokje van mezelf gebruikt met bleekvlekken en een broek waar de rits van kapot is. Die waren toch al prullenbakrijp, dus dan de schaar er maar in, zodat ze ook weer een doel hebben.
 
 
Zo'n tubetje Bison kost zo'n 7,50, en daar kun je heel wat broeken mee repareren, dus met een broek heb je het er al uit. Je kunt er overigens nog veel meer mee lijmen, want volgens de verpakking kun je er ook kleding mee omzomen, of textiel op hout mee lijmen. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
 
 
Liefs,
Willeke
 
Volg mij ook op:
 
 
 

Reacties

Esther zei…
Helemaal cool! Ik werd op naailes gezet door/bij mijn moeder maar de vonk sloeg maar niet over met het naaimachine en het duurt ook allemaal zo lang. Jouw tip met die lijm is brilliant!
Kijk, dat vind ik leuk om te horen! Top!