aftelkalender verjaardag

Zoonlief is bijna jarig, en wil graag een aftelkalender. Een gewone simpele met stickertjes vind ik niet zo leuk en je kunt er daarna ook niets meer mee.  Voor de geboorte van onze dochter heb ik al eens een aftelkalender met sokjes gemaakt, en voor de zomervakantie heb ik eens een  kalender met mini's gemaakt Dus nu een leuke oplossing gezocht voor een verjaardags aftelkalender


Wat heb je nodig voor deze aftelkalender.
  • Een bakje met daarin de hoeveelheid ballonnen van het aantal nachtjes dat je kind nog moet slapen.
  • Een lint waaraan je de ballonnetjes kunt knopen.
Ik heb hiervoor waterballonnetjes gebruikt. Die zijn niet gewoon op te blazen en een ballonnenpomp heb ik niet, dus zoonlief kwam met de oplossing dat het misschien met de fietspomp wel zou lukken. Gelukkig hebben wij een fietspomp waar ook een voetbalpompje bij zit, en daarmee lukt het om de ballonnetjes op de blazen. Heb je niet zo'n pompje dan kan het natuurlijk ook met gewone ballonnen.
Het is de bedoeling dat er iedere dag 1 ballonnetje opgeblazen word en aan het lint wordt geknoopt. Als alle nachtjes voorbij zijn, heb je een slinger van ballonnetjes die je als versiering in de huiskamer kunt ophangen op de verjaardag.

Reacties