Witte bonenschotel met sperziebonen en mango

Ik had jullie beloofd om wat recepten te delen wat wij hier zoal eten. En dan vooral de budgetrecepten. Zoals ik al eens eerder geschreven heb, probeer ik onze maaltijden te koken voor minder dan 5 euro. Ik probeer sowieso pasta, bonen, aardappels en rijst af te wisselen. Zo krijg je gemakkelijk een gevarieerd menu. 

Voor dit recept gebruik ik witte bonen van Hak uit een pot. Hierin zitten geen e-nummers of suiker, maar je kunt natuurlijk ook gewoon een goedkopere versie nemen of gedroogde witte bonen. Verder gebruik ik altijd een doosje diepvries mango. Vroeger deed ik dit recept altijd met een blik perziken. Dat is wel goedkoper, maar bevat weer veel suiker. Vandaar dat ik hierop over ben gegaan. Maar wil je het recept echt budget, dan kun je dus ook voor een blik perziken kiezen.



Wat heb je nodig:
(Maaltijd voor 4 volwassen, of zoals bij ons voor 2 volwassen en 4 jonge kinderen)

1 pot witte bonen van Hak 720 gram
1 ui
2 teentjes knoflook
2 blikjes tomatenpuree
250 gram rundergehakt
500 gram sperziebonen (evt. diepvries)
1 pakje diepvriesmango
klein scheutje ketjap
peper en zout

Hoe maak je het:

Bak het gehakt in de wok rul en kruid dit met de peper en het zout. Pers de knoflook erbij en voeg het uitje toe en bak dit lekker mee, tot de uitjes glazig zijn. Voeg nu de sperziebonen toe en bak dit mee, totdat de sperziebonen beetgaar zijn. Voeg de mangostukjes toe en bak tot ze lekker zacht zijn. Nu de witte bonen erbij, inclusief de twee blikjes tomatenpuree en het scheutje ketjap en alles goed doorwarmen.

Eet smakelijk!

Liefs,
Willeke



Reacties