Makreel americain (foodblogswap)

Jaja... het is weer tijd voor de foodblogswap. Leuk, weer iets maken van een nieuwe blog voor mij. Deze maand kreeg ik de blog van Andrea toegewezen. Zij houd, net als ik, van gezond eten. Koken zonder pakjes en zakjes en roomboter in plaats van margarine. Wel is haar blog veel meer gericht op koken, terwijl ik juist meer naar bakken neig. Leuk dus om eens iets te kiezen waar niet meteen de oven voor aan hoeft.

Bij het struinen door haar blog, stuitte ik opeens op het recept voor makreel americain. Natuurlijk keek ik nog even verder, maar deze variant op filet americain kon ik niet uit mijn gedachten krijgen. Jullie moeten weten dat ik een fervent liefhebber ben van filet americain. In mijn zwangerschappen mocht ik het niet eten, en dat was niet altijd een makkelijke opgave. Ik geef toe, ik ben wel eens bezweken onder de verleiding. Juist als je het niet mag eten, heb je er juist extra behoefte aan, hebben jullie dat ook wel eens.

Gek genoeg heb ik nu al heel wat jaren geen filet americain meer gegeten. Zou het door mij 'gezondere' leefstijl komen?

Maar goed, terug naar de makreel americain, dit recept is echt heerlijk. Lekker op een stokbroodje (die ik overigens zelf heb gebakken) of op een plakje komkommer, het resultaat is super. Volgende verjaardag weet ik wel wat hier op tafel komt.


Wat heb je nodig:

100 gram gerookte makreel (ik gebruikte een blikje)
1/2 theelepel worcestersaus
25 gram mayonaise
20 gram ketchup
1 kleingesneden sjalotje
2 kleine zoetzure augurkjes (kleingesneden)
2 gram mosterd
1 mespunt koriander, peper, zout, nootmuskaat, paprika en kurkuma.

Hoe maak je het:

Doe alle ingrediënten in een hoge mengbeker en pureer het met de staafmixer.

Heb je ooit wel eens zo'n makkelijk recept gehad. Extra genieten als het zo makkelijk klaar te maken is.

Enjoy!

Liefs,
Willeke

Bron:
http://www.anniepannie.nl/makreel-americain/

Reacties