Toast met roerei en kastanjechampignons

Het werd me al gezegd: "de kerstvakantie is zo voorbij he". En inderdaad, we zijn al ruim over de helft heen, en ik heb nog niets geblogd van mijn achterstand. Zelfs de foodblogswap die eigenlijk in december al geplaatst moest worden is dus nu pas geplaatst.

Deze maand mocht ik wat maken van de blog van Daisy. (www.lekkerhappen.com) De organisator van de foodblogswap. Zij is degene die er altijd veel tijd in stopt om de verdeling te maken. Bedankt daarvoor Daisy.

Ik had nog nooit eerder wat van haar blog gemaakt, sterker nog, ik had zelfs haar blog nog nooit gezien, maar daar is vanaf nu verandering in gekomen. Want op haar blog staan echt super lekkere recepten en nadat ik mijn eerste recept gemaakt heb voor deze blog, heb ik inmiddels ook al een ander recept gemaakt en gegeten.

Voor de blogswap heb ik gekozen voor een makkelijk recept. Champignons gebakken in een pan, met een uitje en roerei. En natuurlijk op smaak gebracht met wat peper en zout. Echt super lekker. In het oorspronkelijke recept zaten spekjes, maar aangezien we hier geen varkensvlees eten, heb ik dat vervangen voor roerei. Wellicht dat ik het de volgende keer met gerookte zalm klaar maak. Lijkt me ook super lekker.

Dit is trouwens een super recept voor de maand januari. Lekker light, en toch gezond. Heerlijk na al die vette hapjes van de afgelopen dagen. Heerlijk op mijn zelfgebakken speltboterhammetjes.


Wat heb je nodig:

250 gram kastanjechampignons
6 eieren
2 uitjes
1 teentje knoflook
(geroosterde) boterhammen.
gemengde slamix
peper
zout
beetje roomboter

Hoe maak je het:

Smelt de roomboter in een pan. Voeg hierbij een fijngesneden uitje en een fijngesneden teentje knoflook (met de knoflookpers). Bak dit lekker glazig.

Voeg nu de gesneden champignon toe en bak even aan.

Nu de eieren erbij en er lekker doorheen roeren totdat de eieren gaar zijn.

Breng op smaak met zout en peper.

Rooster ondertussen een paar boterhammen (hoeveel jij wil) en bedek met wat sla. Leg hierop het champignonmengsel

Eet smakelijk!

Liefs,
Willeke

Reacties