appel crumble

Bij het herfstige weer van de afgelopen dagen past prima deze lekkere appel crumble. Ik maakt hem voor de foodblogswap van april. Deze maand mocht ik wat maken van de blog van Simone van fitenpuur. Een super website met allerlei lekkere gezonde recepten.

Ik ging dus voor de appelcrumble. Omdat ik niet alle ingrediënten in huis had, veranderde ik het recept met ingrediënten die ik wel voorradig had, wat ook de bedoeling is van de foodblogswap. Het recept van een ander een eigen draai geven.

Omdat ik geen kaneel meer had, verving ik dat voor koekkruiden, omdat ik geen kastanjemeel in huis heb, verving ik dat voor havermout, en omdat dat net te weinig was samen met de hoeveelheid amandelmeel die ik nog had, heb ik er ook nog een beetje volkoren speltmeel bij gedaan. Maar dit hoeft niet, kan dus ook prima met alleen havermout en amandelmeel, zodat het glutenvrij is.

Het huis rook heerlijk, en de kinderen  vonden het heerlijk zo'n lekker toetje na de maaltijd.



Wat heb je nodig:
60 gram kokosolie
40 gram amandelmeel
20 gram volkoren speltmeel
60 gram havermout
30 gram palmsuiker
3 appels
60 gram rozijnen
10 gram koekkruiden

Hoe maak je het:
Verwarm de oven voor op 180 graden hetelucht.
Roer de amandelmeel, speltmeel, havermout en palmsuiker door elkaar. Smelt de kokosolie in een pannetje en roer daar het meelmengsel doorheen.
Snij de appel in kleine blokjes en meng met de rozijnen en de koekkruiden. Doe er evt nog wat palmsuiker door als je van zoet houd.
Verdeel de appelstukjes over de schaaltjes en verdeel daar het kruimelmengsel overeen. Zet de schaaltjes in de oven en bak voor 15 a 20 minuten in de oven tot het kruimelmengsel goudbruin kleurt.

Geniet van dit heerlijke dessert!

Liefs,
Willeke

Bron: http://fitenpuur.nl/2016/12/23/appel-rozijnen-kruimeltoetje/


Reacties