chocolade sinaasappel truffels

Zo lekker, deze sinaasappel truffels. Ik ben echt verzot op de combi sinaasappel chocola. Doet me denken aan de chocolaatjes die ik altijd bij mijn opa en oma kreeg.

Ik heb ze gemaakt voor de foodblogswap van september. Eigenlijk was ik van plan een plakbrood te maken, voor gisteren bij de soep, maar helaas lag ik gisteren van de hele morgen en bijna de hele middag in mijn bed. Gevloerd door een migraine aanval. Het speltbroodje, wat ik speciaal daarvoor gekocht had is door Koos en de kinderen heerlijk zo opgegeten. 

Maar goed, toen had ik niets gemaakt, en dat moest natuurlijk nog wel even voordat de maand september voorbij is. Daarom voor deze snelle chocoladetruffels gegaan. En lekker dat ze zijn. Dat plukbrood komt nog wel een keer.

Zoals gewoonlijk verander je wat aan het recept bij de foodblogswap. Zo heb ik de slagroom vervangen voor dadels. Zo krijg je semi gezonde truffels. Want dadels en pure chocola, dat is eigenlijk gewoon superfood toch! Natuurlijk niet teveel van eten, maar elke dag een, kan echt geen kwaad.

Leuk weetje... wist je dat dadels stampvol zitten met vitamine B6, kalium en magnesium. En pure chocola heeft zelfs meer antioxidanten dan fruit. Deze antioxidanten zorgen ervoor dat schadelijke stoffen in je lichaam onschadelijk worden gemaakt. Heb je nog meer redenen nodig om te genieten van deze heerlijke truffels. Gewoon maken dus en genieten!



Wat heb je nodig:
100 gram gedroogde dadels
50 gram pure chocola
rasp van 1 sinaasappel
(evt wat druppels essentiele olie sinaasappel)
cacao

Hoe maak je het:
Week de dadels 10 minuten in heet water. Pureer samen met de chocola en de sinaasappelrasp in een blender of keukenmachine. Zet even in de koelkast om wat op te stijven en draai er balletjes van. Even door de cacao rollen en klaar zijn de heerlijke truffels.

Genieten...

Liefs,
Willeke

bron:

Reacties