Watermeloen salade

Ook de maand augustus deed ik weer mee met de foodblogswap. Dit keer mocht ik wat maken van het blog van Eva en ik vond het bijna jammer dat ik op de camping zat en geen oven ter beschikking had, want wat een heerlijke recepten...

Eef deelt op haar blog lekker makkelijke recepten, die iedereen kan maken. Zo wil ze het gezond koken voor iedereen toegankelijk maken. Maar ze is ook een ster in het bedenken van originele smaakcombinaties. Een voorbeeld.. , een abrikozencake met geitenmelk. Eigenlijk wilde ik die maken, maar ja... geen oven he. Dat recept komt dus nog wel een keer.

Voor dit keer ben ik op de camping voor een simpel recept gegaan. We waren in Italie op vakantie en daar kon je reuze watermeloenen kopen. En ik ben gek op watermeloen, dus die werd ook daadwerkelijk gekocht. We hebben er heerlijk van gesnoept en van het restant heb ik deze salade gemaakt.

Ik heb hem lekker basic gehouden, de dressing heb ik achterwege gelaten. Het enige wat je nodig hebt is watermeloen, feta en komkommer. Een heerlijke smaakcombinatie die zeker vaker, bij een barbecue of zomaar tussendoor, gemaakt gaat worden.


Wat heb je nodig:

Watermeloen
Feta
Komkommer.

Hoe maak je het:

Snijd de ingrediënten in blokjes en meng door elkaar.

Oke, nu ik het opschrijf besef ik dat het bijna geen recept is. Het is zo simpel. Ik heb op de camping niet gewogen, gewoon maar wat gedaan en het was heerlijk. Zo simpel kan lekker eten dus zijn. Wil je het iets spectaculairder, dan kan je de dressing van Eef er nog bij maken, wellicht dat ik dat een volgende keer nog eens probeer, maar ook zonder is het heerlijk.

Geniet ervan!

Liefs,
Willeke

Bron: https://www.eefkooktzo.nl/watermeloen-salade-met-feta/

Reacties