kefir panna cotta

Ik ben gewoon te laat! En dat terwijl ik zo netjes op tijd was begonnen met mijn bijdrage voor de foodblogswap van november.

Deze keer mocht ik wat maken van het blog van fitfoodjoy! Een lekker eerlijk blog over de struggles van gezond eten, maar toch doorgaan met vallen en opstaan.

Ik ging dit keer voor haar recept van panna cotta. Zoals het hoort gaf ik er mijn eigen blogswap swirl aan en verving ik de melk voor homemade melkkefir. Zo grappig, als de kinderen mij de kefir zien drinken en ik vraag ze om ook een slokje te proeven, rennen ze hard weg, maar deze panna cotta hebben ze van gesmuld. En natuurlijk heb ik niet verklapt wat het geheime ingredient is.



Wat heb je nodig:

Voor de panna cotta
200 ml melkkefir
2 blaadjes gelatine
260 gram griekse yoghurt
40 gram ahornsiroop
vanillepoeder

Voor de karamel
90 ml ahornsiroop
10 gram roomboter

Hoe maak je het:

Week de gelatineblaadjes minimaal 10 minuten in koud water.  Verwarm de melkkefir samen met de uitgeknepen gelatine voorzichtig op laag vuur, net zolang tot de gelatine is opgelost. (let op, niet warmer dan 45 graden laten worden.)

Roer de griekse yoghurt los samen met de ahornsiroop en wat vanillepoeder. Roer hier het warme kefirmengsel doorheen. Schenk in glaasjes en laat opstijven in de koelkast.

Maak de karamel door 90 ml ahornsiroop te verwarmen tot 110 graden celcius. Smelt hier de roomboter doorheen en laat afkoelen.  Schenk over de panna cotta en geniet!

Liefs,
Willeke

Bron:
https://fitfoodjoy.nl/vanille-panna-cotta/

Reacties