Citroensorbet

Dit weer vraagt gewoon om ijs, heel veel ijs en verder niets.
Niets doen, beetje hangen in de schaduw rond het huis.

Ook niet een lang blog schrijven, gewoon relax... alles relax!

Dus snel het recept voor dit ijs, zodat jij ook snel kunt genieten.

Een poosje terug begon ik met het maken van mijn eigen limoncello. Helaas nog niet perfect, dus dat recept mag nog even gefinetuned worden. Maar... ik had wel vier citroenen ๐Ÿ‹ ๐Ÿ‹ ๐Ÿ‹ ๐Ÿ‹  die van hun jasje waren ontdaan en die ik echt niet lang kon laten liggen. Dus de citroenen werden geperst en met het sap maakte ik dit lekkere ijs.


Wat heb je nodig:

250 ml citroensap
650 ml water
325 gram agavesiroop of suiker.

Hoe maak je het:

Verwarm het water met de suiker tot de suiker is opgelost. Laat afkoelen.
Pers de citroenen tot je 250 ml sap hebt en roer hier de afgekoelde suikersiroop door heen.

Giet in een bakje en zet in de diepvries. Roer af en toe even door.

De volgende dag haal je het bakje uit de diepvries, hakt het ijs in stukken, gaat best lastig, maar met een scherp mes is het ons gelukt. Pureer de ijsbrokken weer volledig met een staafmixer, blender of in de keukenmachine. Het krijgt nu de typische witte kleur.

Doe het opnieuw in een bakje en zet weer in de diepvries. Nadat het weer bevroren is, blijft het ijs makkelijk te scheppen. 

Schep met de ijslepel een paar flinke bollen in een bakje en geniet!

Liefs,
Willeke

Reacties