IJswafels met olijfolie

Met olijfolie? Ja... echt met olijfolie! Ik moet eerlijk zeggen dat ik van te voren ook even 3x moest nadenken of dat echt lekker zou zijn, maar mijn nieuwsgierigheid won van mijn angst en daar kwam nog bij dat ik op internet heel lovende berichten las. Dat alles zorgde ervoor dat ik het toch moest proberen.

Ik mocht deze maand wat maken voor de swiepswoepswap op Instagram van het blog van Made-from-scratch, en zoals de naam al verteld helemaal een blog voor mij. Ik ben ook voorstander om alles met mooie ingrediënten te maken en daar heb je geen pakjes en zakjes voor nodig.

Hoewel ik meestal ook voorzichtig ben met gecondenseerde melk, toch een bewerkt product en veeel suiker, heb ik dat even over boord gezet, en ik ben er blij om, want dit ijs is echt superlekker geworden. Gebruik wel olijfolie van goede kwaliteit, want daar zit veel verschil in en de smaak van de olijfolie maakt of breekt het ijs. Ik heb de olijfolie van amanprana gebruikt.



Wat heb je nodig:

55 gram olijfolie
260 gram gecondenseerde melk
250 ml slagroom
Mespunt vanillepoeder
Snuf zout (Fleur de sel)
Pakje kletskoppen

Hoe maak je het:

Klop de slagroom stijf. Meng in en andere kom de rest van de ingrediënten. Spatel hier de slagroom doorheen en schenk het in een 750 ml wegwerp waterfles
Draai de dop erop en zet rechtop in de diepvries. Evt Na een kwartier de fles nog even open en dicht draaien, doordat de lucht afkoelt trekt het flesje vacuüm waardoor je ijs niet meer mooi rond bevriest.

Knip het flesje open en snijdt het ijs in plakken en serveer tussen twee koekjes of geniet er zo van!

Enjoy!
Liefs, Willeke

Bron:
Www.made-from-scratch.nl/olijfolie-ijs-zonder-ijsmachine/

Reacties